Inpakken, afspeuren, regelen en nog even een diploma ophalen

Over precies een week is het zover! Dan vlieg ik naar Malawi. Het komt nu ineens heel dichtbij en soms zit ik met mijn hoofd al half in Afrika. De voorbereidingen zijn grotendeels gedaan en in principe heb ik alles geregeld. Nu is het de kunst om rustig af te wachten totdat het eindelijk dinsdag zes oktober is. Nou ja, wachten? Stiekem ben ik nog best wel druk. Met kleine dingetjes zoals mijn koffer inpakken en internet afspeuren voor zomerkleding. Maar ook met grotere dingen zoals het regelen van mijn feest vrijdag. En ook niet geheel onbelangrijk, vanavond was ik druk met het ophalen van mijn SPH diploma! In juli had ik alles al afgerond maar vanavond was de diplomering. Erg leuk om iedereen weer te zien en ik ben dankbaar dat ik weer een periode goed heb kunnen afsluiten.

Maar goed, terug naar mijn reisplannen. Ik ga zes weken naar Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Daar staat een weeshuis met ongeveer 32 kinderen tussen de 0 en 16 jaar. Ik zal daar vooral activiteiten mee gaan doen en de `vader` en `moeder` van het weeshuis helpen met alles wat erbij komt kijken. Er zit op het terrein ook een kleuterschool met twee klassen waar ik ’s ochtends kan helpen met het geven van lesjes. Naast het vrijwilligerswerk staat er ook een safari in Zambia op het programma en kan ik in de weekenden dingen in de buurt gaan bekijken.

Ik krijg vaak de vraag of ik alleen ga. Nu kende ik tot vorige week niemand die ook ging maar ik ga wel veilig met een organisatie(Doingoood). Zij hebben daar ter plaatste een contactpersoon en hebben mij geholpen met voorbereiden. Het vrijwilligershuis waar ik ga wonen is ook van Doingoood en daar zal ik nog meer medevrijwilligers gaan ontmoeten. Lijkt me heel gezellig! De vliegreis duurt bijna 18 uur en ik ga overstappen in Frankfurt en Addis Ababa(Ethiopië). En als antwoord op de vraag of ik alleen ga: Ik reis alleen maar ga niet alleen. Want ik weet dat God erbij zal zijn en dat Hij ook in het verre Afrika voor mij gaat zorgen. Heel fijn om dit te ervaren.

Ik vind het heel lief dat ik nu al merk, dat er veel mensen met mij meeleven. Door deze blog kunnen jullie ook op de hoogte blijven van mijn belevenissen. Het handigst is om je mailadres achter te laten in de rechterkolom. Dan krijg je automatisch bericht als ik een nieuw verslag plaats.

De volgende blog komt in Malawi!

Reacties

Reacties

Andre

He schoonzus ik ga je volgen!!!!

Netty

Super leuk allemaal Thea. Precies wat voor jou, die jeugd en kinderen helpen en les geven. Spannend die reis. Maar je kunt het en hebt je mond bij je, ( zei mijn moeder altijd). Ga met God.
Hartelijke groet,
Netty van Os-Altena

Elly Verlaan

Hoi Thea. Allereerst van harte gefeliciteerd met je SPH-diploma!
Verder wil ik je een hele mooie reis met veel mooi werk toewensen.
God zegen toegewenst! Ik hoop je blogs te volgen.
Groetjes,
Elly Verlaan

Fam. Bijlsma

Leuk Thea! We gaan je volgen!
En ook namens ons allemaal: van harte gefeliciteerd met je diploma!

marian de Kruijf

Gaaf Thea! Leuk om je eerste blog, nu nog vanuit Nederland, alvast te lezen! Ik weet dat je nog kwam met wat vragen over Doingoood voor een reis naar Malawi en volgende week is het al zover! Maar nu eerst nog je feestje vrijdag, geniet ervan! Helaas kan ik er niet bij zijn.
Succes met afscheid nemen en goede vlucht alvast!
Laat alles daar lekker op je afkomen daarzo. De tijd vliegt!

Susan

Thea, een unieke ervaring. Geniet ervan! Ik lees met je mee.

en Van harte gefeliciteerd met je diploma. Knap hoor!

Teuna de Heer

Lieve Thea, dat zijn goede berichten! Van harte gefeliciteerd met het behalen van je SPH diploma. En nu een mooie reis voor de boog! Veel succes! En ik ga je volgen, alvast een goede reis.

Maarten en Lia

Beste Thea,
Van harte gefeliciteerd met je diploma leuk om je te gaan volgen in het mooie werk wat je daar gaat doen. Je magvertrouwen op God die voor je zorgt, Hij is overal!!
Goede reis toegewenst!

Fokelina Verlaan

Beste Thea
Van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma.
Nu ga je een mooie reis maken. Daarbij wens ik je een hele fijne tijd en we hopen je te volgen.

Jan Herman en Nely

Lieve Thea,

Leuk feest was het afgelopen vrijdag!
Op dit moment ben je hoog "in de wolken", wij wensen je een behouden reis toe.
Zijn benieuwd naar jou belevenissen, dus gaan je volgen via je blog. Heb een goede tijd daar in het verre Afrika!!

Thea

Heel erg bedankt voor de lieve en leuke reacties!! Fijn dat jullie allemaal meeleven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!